CUDA Programming Applications

کاربردهای برنامه نویسی کودا

CUDA Programming Applications

کاربردهای برنامه نویسی کودا

Marvin Lee Minsky

Marvin Lee Minsky

پدر هوش مصنوعی در سال 1927 در شهر نیویورک در یک خانواده یهودی بدنیا آمد، پدرش یک جراح چشم بود، او در ابتدا به مدرسه اخلاق مانهاتن و سپس به دبیرستان برونکس رفت و در نهایت در آکادمی فیلیپس مشغول به تحصیل شد، در دوران جوانی شیفته الکترونیک شد، به فاصله سالهای 1944 تا 1945 در نیروی دریایی ایالت متحده خدمت نمود ومدرک لیسانس ریاضیات را از دانشگاه هاروارد و سپس مدرک دکترای همان رشته را از دانشگاه پرینستون اخذ نمود، و از سال 1958 تا پایان عمرش در دانشگاه MIT مشغول بکار شد و آزمایشگاه هوش مصنوعی و دانشکده علوم کامپیوتر را در موسسه فناوری ماساچوست بنیان نهاد، از اختراعات او می توان به عینک سه بعدی گرافیکی و میکروسکوپ کانفوکال اشاره نمود.

 



او مردی با استعداد و با هوش بود و علاوه بر اخذ مدرک ریاضی علاقه وافری به موسیقی و نواختن پیانو داشت، همچنین او جوایز متعددی را که مهمترین آن جایزه تورینگ در سال 1969 بود را گرفت، او یکی از چهره های ماندگار برای نسلهای آتی بشمار می رود.

نظریه اصلی مینسکی عنوان The society of mind است، این عنوان در سال 1986 بر روی کتاب و نظریه هوش طبیعی که توسط خودش نوشته و توسعه داده شده بود گذاشته شد، در این کتاب مدلی از هوش انسان را مرحله به مرحله ساخت و این نظریه را از روی فعل و انفعالات هوش انسان ارائه داد. او این کار را با بسط مقالات متعددی که در درهه 70 نوشته بود آغاز نمود و در قالب یک کتاب 30 فصلی ارائه کرد و در این نظریه دامنه وسیعی از مفاهیم و ایده ها را معرفی نمود و همچنین نظریه خود را بر روی زبان، حافظه و یادگیری بسط داد، این کتاب برای اثبات مسئله خاصی در مبحث AI و یا علوم شناختی و همچنین ساختار فیزیکی مغز نبود بلکه ساختار اندیشه و سطوح ادراکی را بررسی می نمود. اصل مهم در این نظریه آشنایی با ساختار حافظه در مغز است.


 

سرانجام وی در سال 2016 در سن 89 سالگی درگذشت.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.