CUDA Programming Applications

کاربردهای برنامه نویسی کودا

CUDA Programming Applications

کاربردهای برنامه نویسی کودا

منطق فازی و مجموعه های فازی

منطق فازی (به انگلیسی: fuzzy logic) اولین بار در پی تنظیم نظریه مجموعه‌های فازی به وسیله پروفسور لطفی زاده (۱۹۶۵ م) در صحنه محاسبات نو ظاهر شد.
واژه fuzzy به معنای غیردقیق، ناواضح و مبهم (شناور) است.

کاربرد این بخش در علوم نرم‌افزاری را می‌توان به‌طور ساده این‌گونه تعریف کرد: منطق فازی از منطق ارزش‌های «صفر و یک» نرم‌افزارهای کلاسیک فراتر رفته و درگاهی جدید برای دنیای علوم نرم‌افزاری و رایانه‌ها می‌گشاید، زیرا فضای شناور و نامحدود بین اعداد صفر و یک را نیز در منطق و استدلال‌های خود به کار برده و به چالش می‌کشد. منطق فازی از فضای بین دو ارزش «برویم» یا «نرویم»، ارزش‌های جدید «شاید برویم» یا «می‌رویم اگر» یا حتی «احتمال دارد برویم» را استخراج کرده و به کار می‌گیرد. بدین ترتیب به عنوان مثال مدیر بانک پس از بررسی رایانه‌ای بیلان اقتصادی یک بازرگان می‌تواند فراتر از منطق «وام می‌دهیم» یا «وام نمی‌دهیم» رفته و بگوید: «وام می‌دهیم اگر…» یا «وام نمی‌دهیم ولی…».
 

ادامه مطلب ...

کتاب آشنایی با شبکه های عصبی

کتاب آشنایی با شبکه های عصبی نوشته آر.بیل و تی.جکسون ترجمه آقای دکتر محمود البرزی که توسط موسسه انتشارات علمی دانشگاه صنعتی شریف چاپ گردیده است، کتابی مناسب جهت یادگیری مبتدیان در حوزه شبکه عصبی و مباحث Deep learning است. این کتاب شامل6 فصل به شرح زیر می باشد:


1- مقدمه

2-بازشناسی الگوها

3-نرون پایه

4-پرسپترون چندلایه ای

5-شبکه های خود سازمان ده کوهونن

6-شبکه های هاپفیلد

  ادامه مطلب ...

پایتون در محیط ویژوال استودیو

همانطور که قبلا اشاره شد زبان پایتون قابلیتهای اسکریپت نویسی و ماژول نویسی را داراست، یکی از محیط هایی که پایتون را پشتیبانی می کند محیط ویژوال استودیو است که از لینک https://docs.microsoft.com/en-us/visualstudio/python/tutorial-working-with-python-in-visual-studio-step-01-create-project?view=vs-2017 قابل دانلود می باشد، محیط پایتون دارای قابلیت افزوده شدن کتابخانه های مختلفی از جمله cv2و numpy است که کتابخانه cv2 همان کتابخانه opencv برای عملیات پردازش تصویر است و کتابخانه numpy برای محاسبات علمی در محیط پایتون می باشد و همچنین کتابخانه numpy قوانین شبه متلب را در پایتون ایجاد می کند و حتی در مورد کتابخانه های numpy و opencv در پایتون کتب مختلفی موجود است و از دیگر قابلیتهای پایتون راه اندازی کودا در آن است که قابلیت اجرای الگوریتمهای موازی در پایتون را به این محیط اضافه می کند  ادامه مطلب ...