CUDA Programming Applications

کاربردهای برنامه نویسی کودا

CUDA Programming Applications

کاربردهای برنامه نویسی کودا

Computer Vision and Applications a guide for students and practitioners

این کتاب در 17 فصل توسط   Bernd Jahne و   Horst Haussecker در سال 2000 در موسسه Academic Press منشر گردید، این کتاب شامل رویکردهای جدید مبحث بینایی ماشین شامل کلیه فرآیندها از ابتدا که داده ها به شکل تصویر دیجیتال از محیط اطراف گرفته می شود تا مراحل نهایی درک و واکنش ماشین نسبت به عوامل محیطی می باشد، اصل این کتاب بر خواندن ترتیبی فصول می باشد تا فهم خواننده را از ابتدای فرایند گرفتن تصویر از محیط تا واکنش ماشین نسبت به محیط بالا برده و کل نیازهای خواننده را پوشش می دهد.

فصل اول: به معرفی المانهای بینایی ماشین، سیستمهای تصویربرداری، پردازش سیگنال برای بینایی ماشین، الگوهای تشخیص بر روی بینایی ماشین، ارزیابی کارآیی الگوریتم ها و کلاس بندی Task ها می پردازد.

فصل دوم:Radiation and Illumination (تابش و نورپردازی) به معرفی و اساس تابش الکترومغناطیسی، مقادیر رادیومتریکی ، اساس فتومتری، تکنیک های روشنایی و ... می پردازد.
فصل سوم:Imaging Optics  (تصویربرداری نوری) به معرفی مفهوم اساسی ژئومتری نوری، لنز، خواص نوری شیشه ، انحرافات ، فرمت تصاویر نوری ، موج و فوریه پرداخته است.
فصل چهارم:Radiometry of Imaging به معرفی سطوح مشاهده، اشباع در تصویربرداری ، تابش اشعه و همچنین تشخیص تابش و ... می پردازد.
فصل پنجم:به معرفی اصل حسگر تصویر ، فرآیند تصویربرداری، انتقال تصویر، تشخیص سیگنالهای الکتریکی،معماری سنسورهای تصویر برداری،بینایی رنگی و تصاویر رنگی پرداخته است.
فصل ششم:به معرفی تکنیکهای کالیبره ، مدل های دوربین و نرم افزارهای تصویربرداری پرداخته است.
فصل هفتم:تکنیکهایتصویربرداری سه بعدی،معرفی مشخصات سنسورهای سه بعدی و تداخل نوری را بیان نموده است.
فصل هشتم:(نمایش سیگنالهای چند بعدی ) به معرفی سیگنالهای پیوسته و گسسته و همچنین ارتباط بین آنها ،تبدیل فوریه گسسته و پیوسته و مقیاسهای سیگنالها و ... پرداخته است.
فصل نهم:به توضیح عملگرهای همسایگی شامل معرفی پایه ،فیلترهای خطی و غیرخطی ، فیلترهای بازگشتی ، میانگین محلی و تشخیص لبه پرداخته است.
فصل دهم:با عنوان motion به معرفی جریانات و تناظرات پایه و optic ، تکنیکهای فیلتر چهارگانه ، همبستگی و تطبیق و مدل کردن حرکات می پردازد.
فصل یازدهم:به بررسی الگوریتمهای تصویربرداری سه  بعدی  شامل stereopsis  و عمق focus می پردازد.
فصل دوازدهم:(طراحی فیلترهای غیرخطی) به معرفی و طراحی فیلتر ، انتخاب پارامتر، بسط و ارتباط رزولوشن های مختلف تصویر پرداخته است.
فصل سیزدهم:(قطعه بندی و هموار نمودن منعطف متغیرها) به معرفی پردازش تصاویر 2 و یا 3 بعدی و همچنین پردازش تصاویر برداری، و تصاویر متوالی پرداخته است.
فصل چهاردهم:به معرفی عملگرهای مورفولوژی شامل مقدماتی ، پایه و پیشرفته پرداخته است.
فصل پانزدهم :به بررسی مدل سازی احتمالی در بینایی ماشین پرداخته است.
فصل شانزدهم: به بررسی پردازش تصویر فازی شامل معرفی و درک پرداز ش تصویر فازی ، سیستم پردازش تصویر فازی و تئوری المانهای پردازش تصویر فازی و مثال های کاربردی پرداخته است.
فصل هفدهم : کاربرد شبکه عصبی در پردازش تصویر را بیان نموده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.