CUDA Programming Applications

کاربردهای برنامه نویسی کودا

CUDA Programming Applications

کاربردهای برنامه نویسی کودا

نصب کودا در ویندوز

نصب کودا در ویندوز

در ابتدا بهتر است اطمینان حاصل کنید که کارت گرافیک کامپییوترتان مبتنی بر کودا ست به یکی از روش زیر می توانید اقدام کنید

1-کیلدهای ترکیبی win+R  به منظور اجرای پنجره Run همزمان فشار دهید کلمه dxdiag  را تایپ کنید پنجره Directx  properties  باز میشود . تب ِDisplay  را اتنخاب کنید در این قسمت به شما مشخصات کارت گرافیک تان را نشان میدهد .

شکل 4

2- پنجره Control Panel  را باز کنید ((Start - Control Panel برروی سیستم دو بار کلیک نمایید در پنجره properties برروی تب HaedWard  سپس Device Manager کلیک کنید . لیستproperties   Directx را باز کنید در نتیجه نام و مدل کارت گرافیکتان را خواهید یافت .

 

(شکل 5)

نیازمندی های سیستم در کودا

برروی استفاده از کودا بروی سیستم تان مورد زیر بایستی نصب شده باشد :

1-یک GPU مبتنی بر کودا

2-یک ورژن از ویندوز ساپورت شده (از Windows Seven  به بعد )

3- یک ورژن از Visual Studio ساپورت شده  از VS2010به بعد

4-ابزار nvidia cuda که در سایت cuda – downloads  موجود می باشد .

می توانید برنامه cuda  را با Proxy از سایت NVida.com ویا برخی از نسخه ها را از softgozer تهیه کنید که حجم ان با برنامه  Nsight  در حدود 1.02گیگابایت می باشد .جهت نصب با توجه به نسخه دانلود شده cuda  برروی بستر OS دلخواه که در اینجا Version 8.0.4.4  برWindows 10  میباشد مراحل زیر را انجام می دهیم : لازم به ذکر است که قبل از نصب  Cudaمی بایست  برروی سیستم Visual Studio نصب شده باشد که برنامه Cuda به عنوان یکی از Feature ها روی ان بار گذاری شود . پس از دریافت از سایت softgozer فایل Cuda -8.0.4.4 Win10.exe  را اجرا می نماییم که در ابتدا در مسیر جهت Extract برنامه  CUDA سوال می کند.


شکل 6

پس ار ان شروع به Extract  میکند

شکل 7

پس از اتمام شدن قسمت Extract بصورت  AutoRun  برنامه Setup Cuda    اجرا می شود و شروع به چک کردن سیستم در رابطه با OS   .وکارت گرافیک می کند البته دقت داشته باشید شاید بعضی مواقع Cuda   بروی سیستم ناسازگار نصب شود اما هنگام اجرای برنامه به مشکل برخورد می نمایید .

شکل 8

وپس از چک کردن سیستم چنانچه به مشکل برخورد نکنید پنجره ذیل ظاهر می گردد

شکل 9

که با انتخاب گزینه Accept  و زدن دو عدد  next  شروع به نصب Package cuda  می کند

شکل 10

پس از اتمام نصب Cuda  برنامه Visual Studio را اجرا نمایید و با انتخاب گزینه  New Project  سمت چپ منو nvidia  و زیر منوی Runtime 8.0 Cuda  ایجاد شده است که با انتخاب ان و تعیین نمودن نام پروژه و Solution Name  گزینه ok  را اجرا می نماییم

شکل 11

پس از انتخاب گزینه ok شروع به ساخت پروژه می نماید و یک Sample  جمع دو برابر 5 عنصری را ایجاد می نماید که میتوان از ان جهت اموزش Cuda استفاده خیلی مفید نمود.

شکل 12

دستورات مهم مدیریت حافظه در  CUDA

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.